dimecres, 12 de setembre de 2012

Hipstamatic {màgia amb un clic}

Tornada a l'escola, tornada a la normalitat, però mentre us vull anar explicant què he fet i he après durant aquestes vacances d'estiu, que com sempre donen molt de si. 

Per començar no he escollit un tema gens fàcil, Hipstamatic, de seguida me’n vaig adonar que m’havia posat en un bosc molt frondós. Estic enamorada de los fotografies editades amb Instagram, una aplicació gratuïta dissenyada per a iPhone, i a la seva vegada per a iPad, iPod i des de l’abril de 2012 per a Android, en què els seus usuaris poden aplicar a les fotografies fetes amb el telèfon mòbil filtres, marcs i colors retro i vintage, i dona’ls-hi la forma quadrada i de puntes rodones típica de les  càmeres Kodak Instamatic i Polaroid.

I aquí comença la meva cerca. Fins llavors creia que l’aplicació d’aquests efectes eren exclusivament per a fotografies fetes amb el mòbil i només aplicables des del mateix telèfon, i intento en varies ocasions baixar-me l’aplicació des del meu Android, però sense èxit. Pel que llegeixo a la pàgina web d’Instagram potser que la meva versió de telèfon mòbil no sigui compatible.

I llavors un àngel de la guarda publica un post sota el títol las 6 mejores aplicacions deinstagram, para mi, i em quedo amb Pixlr-o-matic, una de les aplicacions online de Pixlr, un altre editor de fotos online encara per explorar, un editor, segons el meu fill, en què tot són avantatges, per davant de PhotoshopExpress. Bé, quan l’hagi provat i tingui un mínim d’ull crític en parlaré més endavant, encara estem a les beceroles, estem arrencant. De moment amb Pixlr-o-matic he aconseguit l’efecte de les càmeres Hipstamatic que jo buscava i em dono per satisfeta.

Chicago - Llac Michigan

De les càmeres Hipstamatic només se’n fabricaren 157 unitat. Quan a Bruce Dorbowski se li trenca la càmera rusa de plàstic que el seu pare li havia donar com a regal de Nadal l’any 1972, una Kodak Instamatic, i lluny de la possibilitat d’aconseguir-ne una de nova, juntament amb el seu germà Winston pensa en la possibilitat de fabricar la seva pròpia càmera. Així és com creen, l’hivern de 1982, una càmera fàcil i econòmica de fabricar, i posen en mans de tothom una càmera que en algunes ocasions costa menys que un film.

Chicago - Llac Michigan

Santa Coloma de Farners - Passeig de la font picant

3 comentaris:

  1. De Xicago a Sant Coloma de Farners, vaja salt!!.
    En tot cas les fotos estan molt bé.
    Segueix investigant i descobrint nous trucs, que aquí estic disposat a assaborir-los.
    Una abraçada

    ResponElimina
  2. Quantes coses en ensenyes i en quantes coses entres amb energia envejable!!!! La història preciosa, qeu ja m'havies adelantat, però ara estar escrita i no és perden les dades. ... i vaig a estudiar-me lo de Pixir!!!!!

    ResponElimina
  3. Ostres, això de seguir-te aquí em provocarà ansietat...No arribaré a tot i em faràs molta molta enveja!
    Una abraçada,
    Nani

    ResponElimina