diumenge, 23 de setembre de 2012

Tossa de Mar {Costa Brava}


Últimament només miro lluny, cap a terres llunyanes, destins exòtics, o no tan, perquè sento que la meva terra ja no és la meva terra, el meu país ja no és el meu, només conservo meus els somnis, perquè diguin el que diguin, facin el que facin, aquests mai me’ls podran prendre.


La meva terra està plena de racons com aquests, la Costa Brava, i tot i que diuen que la costa de més cap al nord del país és molt més bonica, que conserva racons més verges, la Costa Brava sud  està plena de paratges i llocs realment especials. Heu visitat mai Tossa de Mar? No he viatjat mai a Itàlia, m’agradaria, però sempre que veig reportatges i fotografies dels pobles de les costes italianes m’ho recorden. De fet tots som mediterranis, no? Fa uns dies, veient el capítol de Viena de Españoles en el mundo, de La1, una noia va dir que allí has d’anar en compte que no se’t pari el cor, aquí, amb el nostre Mar Mediterrani davant el cor mai deixa de bategar a bon ritme, es viu amb tots els sentits ben desperts. Molts dies el mar passa desapercebut davant meu, però mai m’oblido de la gran sort que tinc de viure-hi a prop.


Si mai la visiteu hi trobareu la Villa Vella de Tossa de Mar, l’únic exemple de població medieval fortificada que encara existeix a la costa catalana, recinte emmurallat de 300 metres de perímetre construït entre els segles XII i XIV com a defensa contra la pirateria.




Del castell, situat on hi ha ara el far, no en queda gairebé res, només se n’han conservat vestigis de la primitiva església parroquial d’estil gòtic dedicada a Sant Vicenç.


4 comentaris:

  1. QUines fotos tan reprecioses!!!!!! Com alimenten l'esperit, quina llum tan neta i blava, quina pedra tan melangiosa.... m'han encantat les fotos, son .... be, no tinc paraules. M'agrada la de les taulades, la del camí amb l'escultura de la nena (?), la del mar, inmes plegat de barques.... Felicitats Gemma!!!! IM PRE SIONANT!
    I el texte...sublim i poètic!

    ResponElimina
  2. Ohhhh!!! quines ganes m'han agafat d'anar-hi! amb aquestes fotos tan boniques no m'estranya eh? tot i que el lloc per si mateix ja és preciós! saps que no hi he estat mai? veig que va sent hora!!

    ResponElimina
  3. Hi vam estar aquest gener, paga la pena visitar els llocs de costa a l'hivern. Tossa té molt d'encant, i de passada pots fer el menú al restaurant marítim que també t'agradarà!!
    petonets

    ResponElimina
  4. Les fotos són de postal, mira que n'és de maca Tossa!

    ResponElimina